Avertisment al transportatorilor

Ce riscăm în cazul accizei la benzină și motorină

Publicat Sâmbãtã, 12 august 2017

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) avertizează că măsura de creştere a accizei la motorină şi benzină i-ar putea determina pe şoferi să alimenteze din afara ţării, opinând că o creştere a preţurilor generează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat.

„Rugăm Guvernul să refacă toate calculele, referitor la impactul pe care îl va avea această măsură asupra economiei României, deoarece s-ar putea crea probleme grave în toate sectoarele economiei, dar şi scăderi semnificative la vânzările de carburant în ţară, deci şi scăderi ale sumelor încasate la bugetul statului, deoarece există posibilitatea de a alimenta din ţările vecine. Există precedent în acest sens, iar experienţa recentă a demonstrat că o astfel de creştere a preţurilor gerenează scăderi şi nu creşteri la bugetul de stat”, se arată într-un comunicat al COTAR.

„Printr-o adresă către prim-ministru, am cerut să analizaţi situaţia din anul 2014, când statul român ar fi trebuit să încaseze 50,6 milioane de euro lunar din supra-acciză, din care circa 36 de milioane de euro din acciza suplimentară la motorină şi aproape 15 milioane de euro din acciza suplimentară la benzină, dar s-au încasat lunar cu aproape 11 milioane de euro mai puţin decât în perioada anterioară creşterii accizelor. Respectiv, cu 3 milioane de euro mai puţin la motorină şi cu 8 milioane de euro mai puţin la benzină. Institutul Naţional de Statistică indica o scădere de 18,5% a valorii carburantului vândut în România, în iulie 2014”, spune Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Conform confederaţiei patronale, creşterea accizei la motorină şi benzină cu 45,22 bani (acciza + TVA) pentru fiecare litru „îi va determina pe transportatorii care efectuează curse internaţionale, atât pentru transporturile de marfă, cât şi de persoane, să alimenteze din afara ţării, aşa cum s-a mai întâmplat în perioadele în care carburantul a fost mai scump în România”.

Pe de altă parte, atenţionează COTAR, transporturile de marfă sau de persoane de pe teritoriul României se vor scumpi, astfel încât vor genera creşteri ale preţurilor mărfurilor, produselor finite şi materiei prime, de unde vor fi generate şi creşteri ale preţurilor de producţie şi creşteri de preţuri ale mărfurilor la raft. Astfel, „puterea de cumpărare va înregistra o scădere, ceea ce va duce la scăderea nivelului de trai al românilor, scădere economică pe termen mediu şi lung, falimente în lanţ pentru producători, distribuitori şi micii întreprinzători”.

Potrivit confereraţiei, consumul anual de carburant este, în România, de aproximativ 7 miliarde de litri, din care 5 miliarde de litri de motorină şi două miliarde de litri de benzină, astfel încât suma colectată suplimentar ar trebui să se ridice la peste 3 miliarde de lei, „dar nu se poate garanta faptul că se va menţine nivelul consumului de motorină şi benzină din acest moment”. Din datele înregistrate în perioadele anterioare, „se poate estima o reorientare a circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaţionali de pe teritoriul României către alte state europene, care au preţuri mai mici”. Acest lucru ar putea genera un adevărat dezastru pentru economia României, pentru că vânzările de carburant ar scădea, colectarea accizei va fi mult mai mică decât în prezent, însă preţurile vor creşte pentru toate produsele şi serviciile, menţinând un trend descendent al puterii de cumpărare şi, deci, al nivelului de trai în România”.

În acelaşi timp, „vor fi afectaţi de această măsură şi românii care călătoresc în ţară cu autocare şi microbuze, deoarece firmele care fac transport rutier de persoane vor fi obligate să majoreze preţurile biletelor”.

„Mai trebuie specificat faptul că deja statul face concurenţă neloială transportatorilor rutieri de persoane, prin subvenţionarea cu peste 80% a CFR Călători şi a operatorilor privaţi de transport feroviar de persoane, la care s-au adăugat, de la începutul acestui an, călătoriile gratuite pentru 450.000 de studenţi, suportate din bugetul statului, care doar la CFR Călători aduc circa 18 milioane de lei lunar. În aceste condiţii, o creştere a accizei la motorină va îndrepta către faliment mai multe firme de transport, ceea ce înseamnă alte scăderi pentru bugetul statului şi, deci, pentru economia României”, se mai arată în comunicat.

Aboneaza-te la editia printImparte pe FacebookImparte pe TwitterImparte pe Google PlusCumpara editia digitala

Politică

Câte o bombă pe zi de la Tudose și Dragnea
Angajatorii, obligați de Guvern să crească salariile brute cu 20%

(I.R.) - Publicat acum 7 ore si 44 minute

Cazul "sufrageriei lui Oprea"
SRI, luat la întrebări despre Maior și Coldea

(I.R.) - Publicat acum 8 ore si 51 minute

Scandalul interferențelor SRI - justiție - presă
Unsprezece ziariști pe lista lui Dragomir

Ioana Radu - Publicat acum 9 ore si 20 minute

Frica de furtună
Panică în Bucureşti! Oamenii s-au călcat în picioare să cumpere pâine

- Publicat acum 10 ore si 53 minute

Florian Coldea, tartorul jurnaliştilor
Despre jurnaliștii care se joacă cu serviciile secrete
Lobbyștii lui Coldea

Vasile Surcel - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Dragnea, despre fostul președinte al Camerei Deputaților indicat ca omul SRI

(R.C.) - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Cutremur în PSD
Dragnea confirmă ceea ce se vorbește de mai multă vreme pe surse

(R.C.) - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Daniel Dragomir continuă să răspundă acuzațiilor
Ce a făcut de fapt Florian Coldea în Irak?

Ioana Radu - Publicat acum 11 ore si 43 minute

Scandalul interferențelor SRI - justiție - presă
Unsprezece ziariști pe lista lui Dragomir

Ioana Radu - Publicat acum 9 ore si 20 minute

Inspectoare care a controlat DNA
”Mi-e frică! Dacă îmi născocesc ceva, copilul meu rămâne pe drumuri”

Julieta Târnovan - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Florian Coldea, tartorul jurnaliştilor
Despre jurnaliștii care se joacă cu serviciile secrete
Lobbyștii lui Coldea

19 Vasile Surcel - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Daniel Dragomir continuă să răspundă acuzațiilor
Ce a făcut de fapt Florian Coldea în Irak?

15 Ioana Radu - Publicat acum 11 ore si 43 minute

Inspectoare care a controlat DNA
”Mi-e frică! Dacă îmi născocesc ceva, copilul meu rămâne pe drumuri”

14 Julieta Târnovan - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

27 de ani de incompetență
Cobai în experimentul „Școala românească“

11 Vasile Surcel - Publicat Miercuri, 20 septembrie 2017

Rente și privilegii versus capitalism industrial

7 Gheorghe Piperea - Publicat acum 5 ore si 15 minute